آیا به فکر ازدواج باشم؟ یا خیر؟

شاید تا به حال این جمله را شنیدیم که میگویند” اگر ازدواج کنی مسئولیت هایت بیشتر میشود اما حالا فقط یک نفری و زندگی برایت راحت تر است” اما واقعا‌ قضیه ازدواج به همینجا ختم میشود؟ قطعا خیر، چون ما نمیتوانیم به این قضیه به طور صفر و صد نگاه کنیم. یکسری‌ از شرایط در زیر اورده شده که داشتن حداقلی از هر مورد برای اقدام به ازدواج ضروریست. در این مقاله وقتی صحبت از ازدواج میکنیم منظور ازدواج سالم است و همه میدانیم که ازدواج نکردن از ازدواج ناسالم خیلی بهتر است.

۱_ استقلال مالی.

کسی نمیتواند انکار کند باید درامد خوبی برای گرداندن یک زندگی داشت. وقتی که از توان مالی صحبت میشود نگاه ها به سمت مردان میرود، خانم ها نیز اگر شاغل باشند و درامد داشته باشند میتوانند تصمیم های درست تری بگیرند و درامد طرف مقابل را تنها شرط برای زندگیشان نباشد.

۲_ مسئولیت پذیری.

فردی که میخواهد ازدواج کند باید وظایف وحقوقش را در نقش همسر بداند و انجام‌ دهد. کسی که میخواهد ازدواج کند باید مسئولیت خود را در نقش خود به خوبی انجام دهد

۳_عاشق باشید.

برای شروع زندگی مشترک باید فرد مقابل را عاقانه دوست داشته باشید، خیال نکنید که عشق بعد ازدواج شکل میگیرد، قبل ازدواج نیز باید عاشقانه یکدیگر را دوست داشته باشید.

۴_ باید متعهد بود.

وفاداری و تعهد از پایه های مهم زندگی هستند و باید پابند ان ها بود.

۵_ بیش از حد به پدر مادرتان وابسته نباشید.

اگر هنوز استقلال ندارید و به مادر پدرتان وابسته اید به ازدواج فکر نکنید. مسانی که به والدین خود وابسته اند به انها اجازه دخالت در امورات زندگی زناشویی را میدهند و مادر پدرها نیز همه جانبه و منطقی به موضوع نگاه نمیکنند و سعی میکنند طرف دار فرزند خود باشند که در این صورت باعث مجادلات بیشتر در زندگی فرزند خود میشوند.

۶_ درک کنید و شنونده خوبی باشید.

بنظر من یکی از فاکتور های مهم برای تداوم زندگی مشترک و احساس راحتی وارامش این است که کسی باشد که خوب به حرف های شما گوش داده و درکتان کند. پس باید تمرین کنید که شماهم برای طرف مقابل گوش شنوای خوبی باشید.

ازدواج در دوران دانشجویی چه مزایا و معایبی میتواند داشته باشد؟

ازدواج در دوران دانشجویی معایب خودش را دارد که باید با جدیت و اگاهی بیشتر به ان پرداخت.

از نمونه معایب این ازدواج میتوان به ۴ مورد زیر اشاره کرد:

۱. وجود مشکلات به دلیل نبود بلوغ کافی.

به دلیل پایین بودن میانگین سن ازدواج های دانشجویی، ممکن است تصمیم های خام و نادرستی گرفته شود.

۲. تعارضات فرهنگی.

ممکن است دختر از شهر و فرهنگی دیگر و پسر هم از جایی دیگر به ان دانشگاه بیاید. که این تعارضات فرهنگی میتواند در اینده سبب مشکلاتی شود.

۳. نداشتن شغلی ثابت و مناسب.

به دلیل اینکه دختر و پسر در دوران دانشجویی به سر میبرند شغلی مناسب و در نتیجه درامد مناسبی برای شروع زندگی ندارند، و این میتواند معظلی برای انها بوده و تا رسیدن به درامد مالی مناسب نیازمنده صبر فراوان انهاست.

۴. فشارهای روانی.

دختر و پسری که تا چندی پیش فقط یه دانشجو بودند و حالا خود را زیر بار مسئولیت های یک زندگی میبینند، فشار های روانی زیادی را تجربه میکنند.

]]>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *