علل شکست در کنکور

چرا رتبه خوبی کسب نمی کنیم؟ بسیاری از مواقع وقتی فرصتی برای ما پیش می آید که تجربه ای را دوباره تکرارکنیم در فرصت جدید آن کار را با دقت و ارزیابی بیشتر انجام میدهیم اما در زندگی، برای انجام کارهای زیادی از جمله کنکور چنین فرصتی پیش نمی آید مگر برای کسانی که دو سه سالاز زندگی خود را  برای کنکور کنارگذاشته باشند! فرض کنیم کنکور امسال تمام شده و فرصتی دیگری برای طی این مسیر پیدا کرده اید در این صورت چه اصلاحاتی در برنامه ی خود ایجاد می کنید؟ به جای آن که حسرت اشتباه امروز را فردا بخوریم، بیایید باکمی حوصله و آگاهی همین امروز به ارزیابی و بازنگری وضعیت خود بپردازیم. در ادامه این مقاله عواملی را بررسی خواهیم کرد که در صورت انجام آن ها می توان گفت شما شخصیت بازنده ای دارید و اصطلاحا وارد بازی می شوید تا ببازید هر چند که بسیار تشنه پیروزی هستید. ویژگی های یک شخصیت بازنده

  1. افراد بازنده به دنبال موفقیت های لحظه ای هستند، آن ها برای کسب یک مهارت تلاش نمی کنند و با اولین شکست ناامید می شوند.
  2. آن ها اهمال کارند و هیچ گاه تمامی پتانسیل خود را به نمایش نگذاشته و در حد توانایی های خود ظاهر نمی شوند.
  3. آن ها تحمل دیدن افرادی که از ۱۰۰% پتانسیل خود برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند را ندارند و برای توصیف این افراد از عبارات تحقیر کننده مثل: خرخون، چاپلوس و… استفاده می کنند.
  4. سعی می کنند تا با تمرکز بر روی نقاط قوت و ویژگی های مثبت خود، عملکرد خود را توجیه کنند.
  5. آن ها نقاط ضعف خود را نمی پذیرند و مدام دیگران وشرایط را عامل شکست خود می دانند.
  6. برای شکست نخوردن به صورت افراطی مطالعه کرده و متوقع میشوند که چرا با وجود ساعت مطالعه و تست زیاد نتیجه نگرفتم؟
  7. آنها وانمود می کنند که اتفاق خاصی نیوفتاده و شکست نخورده اند (کوچه علی چپ!)
]]>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *